Ti, kteří si myslí, že to zvládnou popadnou do ruky nářadí, kupříkladu krumpáč a sbíječku a jdou na to. Během několika hodin je vůz rozebrán a oni pak shánějí lepící pásku, aby ho dali nějak zpátky dohromady. Jiný druh řidičů je opatrnější, ten vytáhne jen šroubováček, kterým se opravují hodinky a podobné věci. Tímto předmětem dloubne tuhle, ťukne támhle a pak toho zkroušeně nechá, protože nic neopravil. Ale také neudělal nějak významné škody. Třetí typ řidiče je ten, že auto ihned bez nějakého velkého přemýšlení prostě odveze do servisu, kde mu vymění vadný ventilek na pneumatice a on je pak zase spokojen. Ovšem o pár stovek chudší.
Kde je ten zlatý střed, jak se zachovat ke svému vlastnímu automobilu? Musíte se naučit odhadnout své možnosti a raději se nepřeceňovat. Zde se spíše musíte řídit pravidlem, že u odborníků máte devadesáti devíti procentní jistotu, že je vše v naprostém pořádku a že v poklidu vždy dojedete z bodu A do bodu B. Prostě, svůj k svému. Automechanik patří k autu a kuchař zase do kuchyně.
Ve své podstatě se dnes auta neopravují, ale provádí se takzvaný chiptuning. To proto, že je v autě počítačová jednotka, která řídí spoustu věcí, a právě u té se projevuje většina problémů. Jízda se tak po nějaké době stává spíše trháním než jízdou a také spotřeba nějak zajímavě stoupá. Zde je právě třeba zásahu. Mechanikům je jedno s jakým vozem přijede, protože oni umí všechny značky, co na světě existují, takže nebudou mít potíže ani s vaším vozem. Například udělat práci s Volkswagen Passat B8 (2014+) profi-chiptuning.cz bude pro ně jen takovou hračkou, cvičením, které oni zvládají s naprostou bravurou a bez nějakých větších zádrhelů. Ne, že by se nějaké nemohly někdy a někde vyskytnout, ale právě proto jsou tu oni na to, aby si s tím nějak poradili. A to co nejrychleji a nejlépe.