Mít kvalitní produkt nebo službu už dávno nestačí. Jeho obal a reklama jsou dnes důležitější než kdy dřív. Tento přístup je nutné odrazit také na webu společnosti i živnostníka. Bez toho se již neobejdete, stejně jako nemůžete fungovat dobře odvedené práce na SEO optimalizaci webových stránek, kterou získáte od SEOlight, kteří jsou na českém trhu řadu let.
práce v posteli

Co znamená Search Engine Friendly?

Mít stránku přátelskou k vyhledávači je trochu podivný termín. Prakticky to znamená, že musíte být pro algoritmus Google nebo Seznamu dobře pochopitelní. Na první pohled by měli zjistit, co u vás najdou, čím se zabýváte a co můžete jejich uživatelům nabídnout. Tzv. crawlers neustále prohledávají internet a prozkoumávají jednotlivé weby.

Začněte s URL adresou

Možná vám to nepřipadá důležité, ale často se jedná o jednu z prvních věcí, které lidi vidí. URL adresa by měla být ideálně co nejkratší a nejvýstižnější. Zapomeňte na nějaké nesmysly za lomítkem jako /index.php?productID=123. Tohle nikdo vidět nechce a nikomu to hlavně nic neřekne. Místo toho jasně uveďte, o jaký produkt se jedná, např. /modre-nakladni-auto.
vyhledávání obrázků

Rychlost se počítá

Když se na webu budou lidé cítit příjemně, budou se vracet. To je jednoduché. Rychlost načítání stránek je toho nedílnou součástí. Např. Amazon zjistil, že za každých sto milisekund, o kterou zkrátí čas nabíhání, se jim zvýší příjmy o jedno procento. Rozhodně se to nevyplatí podceňovat. Lidé dnes chtějí vše rychle a vy se tomu musíte přizpůsobit. Zkontrolujte to u sebe společně se zobrazením na smartphonech.

Reklamy ano, ale příliš je příliš

Výzkumy ukázaly, že reklamy jako takové na webu uživatelům zas tolik nevadí. Umístit pár bannerů není nic špatného a většinu návštěvníků to neobtěžuje. Velkým problémem jsou naopak vyskakovací okna, která musíte kliknutím zavřít a až poté se přesunout na požadovanou stránku. A kromě lidí se to nelíbí ani vyhledávačům. Může to proto negativně ovlivnit nejen reakci klientů, ale i robotů.